2012. március 14., szerda

36 liter folyékony mosószer házilag 500 Forintért - 2 rész


Kikapcs (OFF): Először is elnézést kérek, hogy nem másnap írtam, de ki voltam purcanva, sebaj a keveréknek semmi baja sem lett, sőt, jobban összeállt. Úgy néz ki, mint egy trutyileves (bocsi, kisfiam mindig ilyet csinál földből és vízből) :)

Bekapcs (ON): 

Hagytam állni tehát 24 órát (mivel nem volt időm vele foglalkozni 72 órát) a 18 liter folyadékot, most már csak egy dolgom van, hogy egy régi mosószeres flakont keressek. Kukáztam múltkor egyet, mert nekem már ezer éve nincs, de férjem kiszanálta, el kellett volna dugnom előle, máskor nem ilyen lelkes :)

Ezért, hogy jobban is lássuk, hogy hogy néz ki, rázva, nem keverve a lötyi, egy 750ml befőttes üveget félig megtöltöttem vele, és jól összeráztam, mintha csak egy shaker lenne, NEM MEGINNI- ezt csak a magam figyelmeztetésére, okulva korább tetteimből (miben fogunk lekvárokat eltenni, egyikben tusfürdő, másikban mosószer). 

Az eredeti recept azt írja, hogy 5/8-ad csészét tesz egy mosáshoz: 1,5 decit ad egy mosáshoz. 
Ha ennyit adunk hozzá, akkor 240-en mosáshoz elegendő, ez azt jelenti, hogy 2,1 Forintért mosunk, ami a mosószert illeti!!!

Nekem maradt régről egy ariel folyékony mosószer adagolóm, abba szoktam a mosószódát is önteni és felhígítani vízzel, ebbe megy bele a házi folyékony mosószer és indítottam is a mosást, egy óra múlva már az eredményt is meglátom.

A 100 forintosban vett mosószappanomra az volt írva, hogy gyapjút és selymet nem lehet vele mosni, semmi gond, direkt van egy üveg öko mosószerem erre az esetre, az egy-másfél évre bőven elég ilyenek mosására.

Remélem kedvet csináltam a kipróbáláshoz!

Ui: szombaton voltunk a dmben és egyre kevesebb dolgot veszek ott, vettem 8 kéztörlőt, mert már a felnőtt nedves törlő is kifogyott, abból fogok készíteni, hogy ezt hogy kell, lásd köv bejegyzésem J

Ui2:  most teregettem, igaz gyerekruha nem nagyon volt benne, de úgy néz ki, hogy kimosott rendesen! Igaz, mi aptyukkal nem csúszunk mászunk, stb.! 

17 megjegyzés:

  1. Jó-jó, de milyen lett a kimosott ruha??? Olyan, mintha Ariellel mostad volna????

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezer éve nem mostam ariellel, de nekem tisztának tűnik. De most komolyan, ha kipróbálod, mondjuk arányosítva a szert, nem vesztesz szerintem sokat! Nekem megfelel a minősége! :))

      Törlés
  2. Én is mosószódát és mosószappant használok és nagyon szeretem. Mondjuk a fehéreket plusz szódabikarbonával mosom. Szerintem szebbek a ruhák mint az Arielltől:) A borax színes ruhákhoz is jó? Még nem próbáltam mosáshoz és valahol azt olvastam, hogy fehérítő hatású.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már mostam vele és nem észleltem ezt! Az amerikai link, ahonnan ajánlották ott egy 18 gyerekes család mos vele! :))

      Törlés
    2. Nem adnád meg nekem az amerikai linket? Szívesen olvasok nagy családokról, nagy családos révén. :D

      Törlés
    3. http://duggarsblog.blogspot.com/2011/03/duggar-recipe-liquid-laundry-soap.html
      Innen vettem a receptet, ebben a családban azt hiszem 15 gyerek van, az egyik bejegyzésben ott van, hogy elmentek az aldiba nagybevásárolni, mert usában is van aldi és több ezer dollárt fizettek....:)
      Különben első részben a recept címszónál ott a link!!!

      Törlés
    4. Nekik azota mar 20 gyerekuk van ;) Ja es ket unokajuk is ha jol emlekszem.

      Törlés
  3. Köszönöm:) Akkor kipróbàlom!

    VálaszTörlés
  4. hello, de hogy lett belőle 36 liter?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hello! Úgy hogy a 18 literes vödör tartalmát, ha kiadagolom edénybe, akkor még ugyanennyi vizet rátöltök, jól összerázom. És ezt a keveréket öntöm az adagolómba. Így lesz aztán 36 liter mosószerem!

      Törlés
  5. Kedvet kaptam én is hozzá -elfogy hamarost a mosódió és ez az év már végképp nem kedvez a gyeden lévőknek sem... Azóta is ezzel mosol? És hogyan? Adsz még hozzá mosószódát, szódabikarbónát, ecetet, más fehérítőt? Nem romlik meg ennyi keverék? Hány fokon mosol vele? Áztatni szoktál, és mivel? ( Én azt tervezem, hogy a teljes bekeverés egy részét tesztelésre kiadom családnak, barátoknak.)Köszi előre is a választ!

    VálaszTörlés
  6. - Igen ezzel mosok!
    - Van egy ariel ezer éves folyékony mosószer adagolóm, lásd fenti kép, ezt teletöltöm a cuccal és megy bele a dobba.
    - nem adok már hozzá mosószódát, fehéreknél szoktam szódabikarbónát még, fehérítőt is lehet fehérekhez, csak nekem nincs itthon.
    - 40 fokon mosok vele, férj ingeit 30 fokon.
    - nem szoktam áztatni soha.
    - eddig nem romlott meg, de az arányokat szerintem lehet változtatni és akkor kevesebb lesz, de jó ötlet elajándékozni.
    Nálam a 18 lityós vödör bent áll a fürdőszobában, és van még 3 mosószeres flakonom, én tesómnak akartam ajándékozni egy 4 lityósat! Hétvégén meg is teszem :)
    REmélem segítettem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már keresem is a bóraxot, remélem kapok a faluba'.
      Köszi még egyszer, ha tesztelem jövök beszámolni!

      Törlés
  7. Szia!Megcsináltam a mosószert,de nekem nem trutyi lett,hanem egy vizes lötty!!Ha pihen 24 órát jobb lesz szerinted??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!
      Igen, össze fog állni! Remélem!

      Törlés
    2. Szia!Köszönöm a választ,mára összeállt benne a szappan,de szét turmixoltam,tök jó lett!!!Igaz hogy még mindig nem olyan trutyis mint a tiéd,de sokat sűrűsödött!! :)

      Törlés