2012. április 22., vasárnap

Házilag elkészíthető ujjfesték gyerekek nagy örömére:)

Ujjfesték házilag pillanatok alatt! És már kezdődhet is a móka :)
Zsenilia kérdezte a házi gyurmánál, hogy nincs-e valakinek jó receptje vízfestékre, meg buborékfújóba tölthető anyagra, mert gondolom náluk is fogy mindkettő rendesen. Buborékfújú folyadék meg pofátlanul drága. De erről majd következő bejegyzésemben. 

Maradjunk a vízfestéknél. Mivel lelkes pinterestező vagyok, de szép új magyar szó, ott találtam ezt a receptet. :)) Igaz nem vízfesték, hanem ujjal festhető festék. Olyan furcsán hangzik magyarul, hogy ujjfesték?! A gyerekek meg mint tudjuk imádnak maszatolni, tunkolni,stb. így tuti, hogy ezt a festéket is imádni fogják!!!:)) Erre jó a terasz, oda kipaterolom őket és vidáman folytathatják áldásos tevékenységüket :) Után meg egyszerűen csak beállítom őket a zuhany alá :))

Hozzávalók:

3 ek cukor
1/2 ek só
1,18 dkg kukorica keményítő (amerikai mértékegységben fél csésze, akinek van pirex edénye abban kimérheti)
4,73 dl víz ( 2 csésze)

ételfesték

Egy edényben összekeverjük a kukorica keményítőt a sóval és a cukorral és folyamatos kevergetés közben felöntjük a vízzel. Az edényt feltesszük a tűzhelyre és melegítjük, amikor kezd besűrűsödni, akkor levesszük a tűzhelyről. Hagytam forrni nem kellett volna!!!! 4 bébiétel tartóba adagoltam ki a folyadékot a képeken látszik, hogy ezek 3/4-ig teltek meg vele! Aztán még melegen hozzákevertem az ételfestékeket!

Ha kihűlt gondolom besűrűsödik és kezdődhet a móka!

Figyelem! Ebben semmilyen káros anyag nincs, amit ha a gyerek megnyal, akkor valami baja történne, ez a szuper ebben a receptben!!!

Off: tegnap a gyerekek körében nagy sikert aratott a házi gyurma, úgyhogy ígértem még egy adaggal a tesóm  gyerekeinek is :))

Ti milyen színeket kreálnátok még? Ha kipróbáltátok, hogy tetszik gyerkőcnek? 

2012/04/24 Tüccsi és Bebő használatba vette az ujjfestéket. Tüccsi közölte, hogy szereti az ujjfestéket :))
Tegnap az ujjfestékkel ütöttük el az időt :))
2012/04/26: nos az ujjfesték eddig bírta, szobahőmérsékleten bebüdösödött, úgyhogy ajánlom, hogy ez is kerüljön a hűtőbe a gyurma mellé!!!

11 megjegyzés:

  1. Áááááá, tudtam, hogy jó fej vagy!!! Loptam is a receptet! Köszönöm!!!!!
    Ilyen megoldásra még nem gondoltam, de most már tudom, hogy ha elfogy a festékünk, akkor ilyet kell készítenem! És, hogy még milyen színt kevernék? Lilát, narancssárgát természetesen. :)

    VálaszTörlés
  2. A keményítő miatt nem szabad sokáig főzni, forrni, mert elveszíti a sűrítő tulajdonságát.. Amint jobb idő lesz én is megcsinálom, a terasz tűnik tényleg a legmegfelelőbb helynek az alkotó munkához. Bolero italporral is jól színezhető, de én még nem próbáltam... Narancssárgát kevernék én is, a többi színem amit szeretek megvan festékekben..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor valószínűleg ezért nem akar besűrűsödni.....:(( Főzök egy újat :))

      Törlés
  3. Én is próbálkozok vele majd hétvégén. Annyit tennék még hozzá, hogy én kiterítek majd nekik háztartási csomagolót a betonra az udvaron (mondják hétvégére a 27 fokokat) és azon alkothatnak kedvük szerint. Utána ha mellékenik esetleg akkor felslagozom. :)

    VálaszTörlés
  4. Rájöttem, hogy nincs mérlegem és nem tudom megcsinálni a keményítő miatt. Hogyan mérjem ki szerintetek az 1,18 dkg? Nem lesz baj ha csak kb., másnem sűrűbb lesz kicsit?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Utána néztem, szerintem egy csapot evőkanál talán ennyi lehet! Ha kicsit sűrűbb lesz, az nem lehet gond!!!
      http://www.receptindex.com/tarja/meres_-_merleg_nelkul

      Törlés
  5. És ha só helyett citromsavat tennénk bele? Az kicsit tartósítaná és nem büdösödne (olyan hamar). Talán...

    VálaszTörlés
  6. Kemenyitot lehet valamivel helyettesiteni?

    VálaszTörlés
  7. Az ételfesték nem káros gyermekeknek?Én mintha egszer az egyik hátulján azt olvastam volna,hogy gyerekekre nincs jó hatással,de ez már évekkel ezelött volt,pontosan nem tudom mi volt ráírva.

    VálaszTörlés
  8. Kipróbáltuk, nagyon tetszett a kisfiamnak. Mi 50x70-es vászonra csináltuk, remélem szépen megszárad és le lehet lakkozni, majd bekeretezni. Jól mutatna a kis szobájában :)

    VálaszTörlés