2012. március 7., szerda

Tusfürdő szappanból - 1. rész

Képekben:)
Férjnek akartam így készíteni tusfürdőt, nem szereti a szappant, de múltkor a drogériában egy olyan szappant nem talált, aminek az illata tetszett volna neki, na majd én veszek és készítek gondoltam, de mi van ha nem sikerül?!  
Szerencsémre hétvégén találtam egy régi szappant, niveát, nem organikus, normál szappan, nem vagyok szappanfőzésben otthon, bocsi. Így most ezzel fogok kísérletezni, ha sikerül, akkor bátran állhatok neki férjnek szappanból tusfürdőt készíteni, már ha találok olyan illatot, ami neki is tetszeni fog.

Mivel nekem csak 100 gramm szappanom volt és az amerikai receptben Amerikában használtos mértékegységekben unciában, csészében vannak megadva, így aztán felírtam mindent pár egyenletbe és kiszámoltam, hogy akkor most mennyi is az annyi. 3,976 dl -rel nem fárasztalak benneteket, így aztán kerekítettem.

Hozzávalók:

100 gr szappan
4 deci víz - többet kell bele tenni, mert nagyon megdermedt
1 reszelő
lábos (vagy fazék, én soha nem fogom tudni őket megkülönböztetni őket egymástól ) akkor legyen edény.

Lereszeltem a szappant és a 4 deci fizet feltettem és közepes lángon melegítettem, aztán beleszórtam a lereszelt szappant és addig melegítettem, kevergettem, amíg fel nem olvadt. Olyan 5 perc volt. Nem mértem, ha a legkisebb reszelőn reszeltem volna, akkor lehet, hogy gyorsabb lett volna.

Utána beletöltöttem egy 750ml befőttes üvegbe és betettem a kamrába, hogy kihűljön.


Lehet, hogy ezt nem kellett volna, az egész összeállt, végül is kenhető, de nem az igazi, úgyhogy most vár rám a kísérletezés. A kamrában nagyon hideg van (15fok) és lehet, hogy az nem tett jót neki. Lakásban azért csak 22-24 fok, főleg ha besüt a nap.

Ez lett a turbózás után:)
Csak így nagyon bonyolult!
Menteni a menthetőt ez volt a jelszavam!!! Az üvegből belecuppantottam a cuccost egy kerámia tálba, aztán öntöttem hozzá vizet olyan másfél decit és betettem a mikroba, hogy melegedjen, kb. 40 mp-re, aztán felvertem mixerrel, ettől tök habos lett és több is, másfél befőttes üveg.

A csaj is írta, hogy nem kell megijedni, ha megvastagszik, akkor vizet kell hozzá még pluszba önteni.

Ez így nagyon BONYOLULTAN hangzik, ezért újra ki fogom próbálni,  férjnek vettem Fa szappant, biztos nem jön be neki - fő a pozitív hozzáállás - 165 Ft-ért, lehet, hogy azon fogok még kísérletezni.

Ui: aki nem szereti, hogy a szappan után, olyan "ragadós", nem sikamlós a keze, mint a tusfürdőnél, tehát aki ezt az érzést nem szereti, akkor ne próbálja ki a receptet, mert ez a szappan "érzés" folyékonnyá változtatás után is megmarad!!!

Gondolom azt is megosztom veletek, ha valami nem sikerül, mert hiába is akarom, de nem vagyok tökéletes :))))

Még jelentkezem!!! Ti kísérleteztetek már ilyennel, megosztanátok velem a tapasztalataitokat?



7 megjegyzés:

  1. Ez szimpatikus, hogy a "kudarcokat" (vagy mondjam úgy: a 2.0.-ás verziókra várókat) is megosztod:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem akartam "sztár" lenni, akinek minden sikerül!! Lustanyu inspirált ;)

      Törlés
  2. tegyel hozza levendula olajat vagy arcszeszt, vagy olyat aminek tetszik neki az illata, igy meglesz az illat.
    A sikamlossaghoz meg keverjel bele testapolot amikor higitod. ;)
    Zsu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen az ötletet, holnap jön második próba, a fa szappanból! :)

      Törlés
  3. Én a folyékony szappant készítettem el, a férjem nem szereti, hogy nem sikamlós, viszont szerintem pontosan ez a lényeg, mivel szépen" visszazsírozza" a kezet és utána nem kell kézápolót használni, mint a bolti folyékony szappan után! Én yamuna (hidegen sajtolt természetes) szappant folyósítottam és azt használom tusi helyett, IMÁDOM! :)Így tovább tart mint a 125 gr-os tömb, és egyáltalán nem veszít az élvezeti értékéből, a testápolót pedig nyugodtan elhagyhatom :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dejó! Én elkészítettem férfi szappanból is a tusfürdőt, és még tettem bele egy kis babaolajat is, hogy hátha sikamlósabb lesz, férjemnek dettó ez a baja! :))) Dm-ben Himalaya szappan volt leértékelve, azzal akartam még kipróbálni, csak még nem jutottam odáig!

      Törlés
    2. És ha szódabikarbonátból teszünk egy kicsit hozzá ?

      Törlés