- Fogalmam sincs hogy hová tűnik ez a „sok” pénz!
- Ha nem tudom, hogy hová tűnik, akkor azt sem tudom, hogy min lehetne spórolni.
- Hogy megtudjam, hogy hová tűnik, egy kis figyelmesség kell, és egy kis adminisztratív munka.
- Ha 1-2 hónapon keresztül vezetem részletesen a költségeket, akkor tisztában leszek, hogy hol a pénz.
- Ha a tételeket csoportosítom, akkor tisztában leszek azzal, hogy melyik az a költség, amit csökkenteni tudok.
- Másrészt fel kell állítani egy sorrendet, hogy mi az amit mindenképpen ki kell fizetni, különben bajba kerülünk. Először a lakással kapcsolatos költségek, hiteltörlesztések, ebédbefizetések, stb.
- Majdnem azt írtam, hogy fix költségeken nem tudok spórolni, de ez nem igaz, vegyük például az áramot, energiatakarékos lámpatestekkel. De erről később szeretnék írni. Most még nem is tudom, hogy mi fán teremnek.
- Ha ismerem, hogy hová megy a pénz, meg tudom határozni,hogy min tudnék spórolni. Lépésről lépésre, csoportonként meg tudom határozni, hogy mit kéne tenni.
- Ha ez megvan, akkor már „CSAK” meg kell valósítani! Ez lesz a legnehezebb, de ha a költségek csökkenése sikerül a sikerélményt ad a következő lépések meghozatalához.
- Vannak olyan költségek, amelyek azonnal csökkenthetők,mert nem vesszük meg, de vannak olyanok, amelyek beruházást igényelnek és hosszabb távon térülnek meg.
- Igen a spórolás valamilyen fokú fegyelmezettséget igényel, de fogjuk fel úgy, hogy ez egy kaland! Hol találjuk meg azt a 7 krajcárt?
Milyen részletekig menjek le?
Minden egyest tétel számban kell venni, hogy tisztában legyünk azzal, hogy mire megy el a pénz.
A péknél vett egy zsemlét is beírjam?
Igen, mert az is pénz és sok kicsi sokra megy! Ez bagatellnek tűnik, de akkor is.
Mert együtt sokkal jobb spórolni, mint egyedül!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése