2011. május 14., szombat

Spórolni????!!!


A kanapén ültünk férjjel, na jó én feküdtem ő ült és az interneten nézte a bankszámláját, fizetés nap volt, forgatta a szemeit és cüccögött hozzá. Én már erősen féltem eszembe jutott a két napja 575 Ftért vett tecsós póló, meg a másik, ami 725 Ft volt. Itt volt az ideje, hogy a havi átutalásokat elintézzük, mielőtt pikk pakk leapasztjuk a bankszámlát. Amikor kiszámoltuk, hogy hó végére mennyi pénzünk marad, dobtunk egy hátast, megint nem fogjuk költségvetési hiány nélkül átvészelni és megváltásként várjuk 2-án vagy 3-án a családi pótlékot és utána a Gyedet.
Gyorsan tollat ragadtam és férjem fizetési papírjának borítékjára, ha már spórolás ugye, elkezdtem felvezetni a havi fix költségeket. Mindezt az Eurovíziós dalfesztivál alatt, amikor vártuk, hogy Wolf Kati énekeljen, úgyhogy már sohasem tudhatom meg, hogy milyen volt élőbena máltai énekes, meg a san remo-i.  Mondjuk nagyon nem is akarom.
A papír szerint marad pénz, ha mindenre költünk, csak nem úgy alakul soha. Spórolni kell, adtuk ki a jelszót, na ja. Már több éve akarok spórolni, ez olyan, hogy szeretnék görkocsolyázni a mai napig nincs görkorcsolyám. De ezt most muszáj megtenni, itt a két gyerek, meg a hitel, amit 20 évig kell fizetni, nem lehetünk felelőtlenek!!! Ja és előtakarékoskodni is kellene a gyerekek tanítatására, lakására, a nyugdíjunkra, stb. Na persze….
De hogyan is fogjunk hozzá kérdeztem és letöröltem egy baromi nagy szeletet a mogyorós csokimból. Férj sandán nézett rám, mondtam, ha nekem nincs csoki, neked nincs sör.  10 év után hajlamos vagyok a gondolataiba olvasni.
Két napja töröm a fejem, hogy hogy csináljuk? Anyós miért tud spórolni a nyugdíjából, holott egy ötödéből él, mint mi és még ő ad nekünk pénzt? Nagyanyámnak is volt mindig dugi pénze.
Eldöntöttem,  blogot fogok róla írni, hogy könnyebb legyen, hogy ha olvas valaki kedvet kapjon, vagy segítsen az ötleteivel. Ez olyan, mint a fogyás, csak itt a költségeink fogyása a cél!
Szívesen várok követőket, segítőket, ötleteket! Spóroljunk együtt, az sokkal jobb, mint egyedül!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése