2011. augusztus 30., kedd

Hajmosás öko módra - sampon szódabikarbónából :)

Ezen az oldalon találtam meg, hogy hogyan lehet sampon és öblítőt készíteni fillérekből, természetesen, vegyszermentesen, környezetkímélően. :)
Igaz nincs trendi, csilli-villi csomagolásban, de a lányom pink műanyag tányérában kevertem össze a szódabikarbónát a vízzel, ez már trendi és ha még ragasztanék rá Swarovski kristályokat - kaptam lózsaszínt, akkor beájulnék, vagy Allo Kitty matricát! :))

A sampon és az öblítő elkészítés nem kerül többe pár percnél, erről egy videót is forgattam, bocsi a minőségéért, de így szemléletesebb!!

Megmondom őszintén, hogy először fura volt a szódabikarbónás pasztát a hajamba kenni, természetesen nem habzik, inkább sprőd lesz tőle a hajam, de a fejbőrömet bizsergette! 30-ig számoltam és utána lemostam!

Utána jött az öblítés, a videón látszik, hogy egy összenyomott ásványvizes palackban készítettem el, ezt találtam csak, mert üres flakonom nincs, a kupakot meg kilyukasztottam egy éles késsel, így tudtam sprickolni!

Nos az ásványvizes palackba öntöttem az almaecetet, aztán szemmértékkel még felöntöttem vízzel és tettem hozzá citromolajat. Ezzel öblítettem le a hajamat, pillanatok alatt a sprőd hatás selymessé vált, az almaecet nem olyan durva szagú! Most, hogy megszárítottam csak a citromolajat érzem! 

És most jöjjön a RECEPT!

2 evőkanál szódabikarbónát (gyógyszertári!!!) keverjünk össze annyi vízzel, hogy paszta szerű anyagot kapjunk  - nekem kicsit hígabb lett, de így is működött! Ez közepes hajra elé, nekem az van, bőven elég volt!!!
Aztán ezt dörzsöljük bele a hajba, fejbőrbe és hagyjuk rajta 20-30 mp-ig, én 30-at számoltam.

Öblítő: 1 rész almaecet (vagy citrom levet), hozzá 4 rész víz és bele olyan illóolaj, amit szeretsz, vagy alább hajtípusonként a megfelelő, szerencsére nekem citrom volt itthon és a világos hajamra az is a megfelelő, meg zsírosra is!

Hogy milyen illóolajat (1-2 cseppnyit) adj az öblítőhöz, ahhoz a belinkelt oldalon találsz útmutatót, de ide is bemásolom:

  • zsíros hajra: citrom, levendula, rozmaring, ciprus, bergamott
  • korpás fejbőrre: teafa, levendula, eukaliptusz
  • száraz hajra: ylang-ylang, eukaliptusz, geránium, rozmaring, rózsafa
  • hajhullás ellen, hajerősítésként: rozmaring, zsálya, cédrus, boróka, kamilla, levendula
  • sötét hajszín élénkítésére: rozmaring, cédrus
  • világos hajszín élénkítésére: citrom, kamilla
Ti milyen sampont használtok? Ha kipróbáltátok akkor mi a véleményetek erről a módszerről??

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése