2011. augusztus 11., csütörtök

Szemétügy

Szelektív gyűjtőládák
Az utóbbi 5 bejegyzésből lassan az tűnik ki, hogy egy szélsőzöld emberke vagyok, holott nem eléggé! Egyrészt spórolok, másrészt meg azért figyelek jobban a környezetvédelemre, mert van két gyerekem 4 és 2 éves, és el sem tudom képzelni, hogy mi lesz 20 év múlva!? Szemétdombon fogunk élni, az tuti! :(

Nos elborított a hév és elkezdtem mindent külön szelektálni, most kicsit visszavettem. :( Tehát külön gyűjtöttem a műanyagokat és nem csak a palackokat, hanem a tejfölös dobozt, a felvágott papírt, a folpakkot, a műanyag zöccséghez, húsokhoz adott tartókat. Aztán mostam a tejes dobozt, a narancsleves dobozt, még a joghurt és tejföl tetején lévő ezüstös anyagot is külön gyűjtöttem. Aztán a 3 nagy szatyrot megfogtam és a gyerekekkel elsétáltunk a gyűjtőig. 

Sajnos a háztáji hulladékot nem, mert komposztálom még nincs, talán egyszer!Mindenképpen légmentesen zárhatóra van szükségem, hogy ne fulladjanak meg a bűzben a szomszédaim, mivel hatalmas kertem 41 m2, így hát minden átszaglik! Lehet, hogy a szomszéd néniknek adom bérbe, nekik van komposztálójuk, aztán majd kérek a trágyából! Milyen jó ötlet, meg is kérdezem tőlük!!!

Fentiek szigorú betartása mellett heti 1 zacskó szemetem lett, nem viccelek, a 60 lityós kukába, amiért 3200 Ft szállítási díjat fizetünk havonta egy, azaz egy zacsi szemét ment. Úgy hogy majdnem minden nap főzök! Azon gondolkodtam, hogy miért nem lehetne úgy ösztönözni a jónépet, hogy elszállítás után kell csak fizetni!?! Akkor tuti, hogy többen választanák a szélsőszelektívgyűjtési hozzáállást!

Szomszédnak elmondtam a sírálmaimat, mivel most tervezi egy vidéki szemétszállító cég központi operációs rendszerét és azt mondta, hogy a jövőbeli terv az, hogy a kukákat chippel látják el, az autókat is és akkor egyedileg méri le, hogy ki mennyit szemetelt! 

Alig várom, addig is megpróbálok kitartó lenni és mosogatni a szutykos dobozokat, hogy így is védjem a környezetet, habár spórolni nem sokat spórolok magamnak vele, de a gyerekeimnek mindenképpen!!!

Nálatok hogy szállítják a szemetet? Szelektíven gyűjtitek a szemeteteket?? Tanítjátok rá a gyerekeket?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése