2011. augusztus 30., kedd

Mosószóda - Takarítás, mosás pénztárca és környezetkímélően

Öko mosó Tünci alapkellékei:)
Férj már röhög rajtam, hogy bezöldültem, na nem a bőröm színe lett zöld, hanem mosásra, takarításra régi módszereket alkalmazok és ezen röhög! Szódabikarbóna, ecet, mosószóda, ezt sulykolom mindenkibe!:)

Szomszédbulin ecseteltem, hogy ecettel öblítek, erre az egyik szomszéd húga, aki szintén ott volt kerek szemekkel nézett, hogy attól nem lesz büdös a ruha, nem kérem, nem lesz büdös, hanem PUHA lesz, nagyon puha és nem műszagú, amit nem bír elviselni az orrnyálkahártyám!!!

Szóval elfogyott az öko mosószerem, vagyis nagyon kicsi van belőle, azt az igazán finom mosásra, ing, pulóverre tartogatom. 

Így aztán ma a színeseket mosószódával mostam ki, olyan 3 evőkanálnyit, ha nem többet tettem egy régi arieles adagolóba és felöntöttem meleg vízzel, kicsi ujjammal összekevertem, jó, hogy most nem volt seb rajta, mert pénteken a sebes ujjammal kevertem össze, azt hittem összecsinyálom magam, annyira csípett. :)

Aztán a jó öreg ecet az öblítő adagolóba.  Most nem tettem mellé citromfű illóolajat, legközelebb teszek!
Mosószóda a müllerben fél kiló 310 Ft volt, szerintem ilyet olcsóbban is lehet kapni!! Dm-ben is lehet kapni, lásd a képen!

Hogy mire ajánlja még az Ökoblog a mosószódát lásd lejjebb:

Mosásra: akár a hagyományos mosószer felének, harmadának a kiváltásához  - már ezzel is olcsóbbá, környezetkímélőbbé lehet tenni a mosást - illetve a mosódió mosási hatékonyságának fokozására is kiváló (1-3 evőkanál).

Áztatás: érdemes áztatásra is használni, például erősen szennyezett, foltos, olajos ruháknál, mert jó eredményt érhetünk el. 15 liter forró vízbe 1-2 evőkanál mosószódát tegyünk Akár egy éjszakára is bent hagyhatjuk a ruhákat.

Mosogatás: 5 liter forró vízben oldjunk fel 1 evőkanál mosószódát. Ezzel eltávolíthatjuk a zsíradékot és az égett foltokat is. Az üvegedényeket érdemes ecetes vízzel öblíteni, hogy ne foltosan száradjanak!

Általános tisztítószerként: tűzhely, csempe, piszkos kefe, konyharuha, mosogató rongy és szivacs tisztítására 1 liter meleg vízben feloldott 1 evőkanál mosószódát érdemes használni!

Ti mire használjátok, ha használjátok a mosószódát???? 

4 megjegyzés:

  1. Mosószódás tippeket olvashattok egy ökooldalon:
    http://www.zoldhaz.info/%C3%B6kotiszt%C3%ADt%C3%A1s

    Kicsiny hazánk termékeit válasszátok mindenben, amiben csak lehet! Annak a magyar vállalkozóknak nagyon is számít, hogy az ő termékét válsztottuk. Ha magyar árut veszel, akkor az magyar munkahelyet és magyar bevételt jelent. Ha mindig így teszel és másoknak is ezt javasolod, akkor magyar cégek maradhatnak meg, ami már tényleg nagyon sok munkahelyet jelent. A magyar termelő elsősorban Neked termel! Félve figyeli , hogy elfogy-e az áruja, vagy Te esetleg mást választasz. Ettől az egyszerű választástól és oda nem figyeléstől Ő tönkremehet. A munkahelyét minden munkavállalója elveszíti. Hát válassz jól és mindig magyar terméket részesíts előnyben! Mindig! Még akkor is ha kicsit drágább! Ez mindannyiunk közös érdeke. Te így teheted jobbá ezt a világot. Csatlakozz hozzánk és dobogjon a Te szíved is kicsiny hazánkért!

    VálaszTörlés
  2. Szia! Megosztottam ezt a bejegyzést Facebookon ismerőseimmel, ha nem baj.

    VálaszTörlés
  3. Nem keverem állatokon tesztelt, környezetszennyező (agyonreklámozott) mosóporokkal a mosószódát, magában használom már évek óta a mosáshoz. A DM-es vált be leginkább. Nem rakódik le a ruhán, semmi ilyesmi, egyébként meg ecettel öblítek. Az esetleges foltokat mosás előtt mosószappannal szoktam bedörzsölni, és úgy hagyom egy darabig a ruhát.

    VálaszTörlés
  4. új Penészedés gátló/ölő alapanyag: szódabikarbóna + mosószóda + trisó
    1:4:5 arányban keverve (szabadalom szám: CA 2504014 C)

    VálaszTörlés